Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

Silvestrovské polétání 2017, sraz v 10 hod. na modelářském letišti.

Nejčtenější články

  • Nejnovější komentáře

  • .

  • Autor: Marcel Králík, 23 Únor 2009, 18:03

    Rascal Forty – pohodalet od SIGu

    Každý modelář jednou zatouží mít masnoleta. Někteří u toho zůstanou, jiní přejdou k elektrice a další ……

    Tak to jednou potkalo i mě. Chtěl jsme něco pohodového, neokoukaného. Proto padla volba na Rascala Forty. Jak to dopadlo čtěte níže.


    Osazení:
    Rascal Forty stavebnice SIG ( ARF )
    Motor  Saito FA ? 50 ( 8,3 cm? )
    Přijímač       Hitec HFD-08RD
    Serva  výškovka HS-422
    směrovka HS-422
    motor HS-422
    křidélka HS-81

    To vše jsem nakoupil v prodejně Satria. Díky Aldo.


    Průběh stavby:
    Nešlo až tak o stavbu vše bylo nachystáno. Během stavby jsem se nesetkal s žádným konstrukčním problémem. Jediné co doporučuji je pohlídat si správné osazení výškovky a směrovky a jejich zalepení k trupu.
    Změnu jsem udělal v jiných pantech na směrovce a výškovce ( křidélka byla již zalepena ), použil jsem panty od Pelikána. Potom pokračovala stavba jen zalepením směrovky a výškovky. ( k tomuto konstrukčnímu uzlu bych měl jedinou výhradu a to, že obě kormidla jsou zalepena na tupo. Uvidíme časem jak to bude držet ). Další drobnou změnu jsem udělal v použitých bovdenech. ( osadil jsem bovdenem s drátem uvnitř ) Další stavba pokračovala jen osazením serv ( dle popisu ) a motorem. ( při usazení motoru jsem si trochu zamodelařil, bulo potřeba vyfrézovat otvory v trupu pro jehlu a výfuk ). To je ke stavbě vše.


    Pocity z letu.
    Přestože se jedná o můj první motorový model ( myšleno na spalovací motor ) a pocity s tím spojené před prvním záletem ( Alda by mohl vyprávět ), tak mne Rascal velmi příjemně překvapil svými letovými vlastnostmi. Je to pohodový model, na kterém mám možnost si odzkoušet své první krůčky se spalovacím motorem. ( čemuž hodně napomáhá i zvolený motor Saito ? absolutní pohoda ). Rascal zvládne základní akrobatické obraty. Konstrukce se zatím zdá pevná. To i přes první nepodařené přistání. Seřízení modelu nebylo prakticky potřeba. ( stačilo jemně trimu pro výškovku a křidélka )
    Za to vše díky již zmiňovanému Aldovi ze Satrie. Popsal jsem mu co bych přibližně chtěl a on moje očekávání naplnil na 100%.


    Zkušenosti po dvou letech provozu
    Nejvíce jsem se bál zalepené VOP a SOP, ani po dvou letech není problém – drží.


    Motor

    Pro začátečníka špička, jednoduché startování, nikdy nevysadil. Přesto, že je instalován invertně.


    Volba serv

    Taky bez problému. Zatím drží bez vůlí i serva HS81, které jsou na křidélkách.


    Tak a teď ty negativa

    Potah modelu je bůh ví čím, už cca po 1/2 roce používání se začaly dělat bubliny. Ty nešly odstranit žehličkou ani jemným přefouknutím fénem. Další problém nastal při rozdílném napnutím folie na trupu. Ten se časem jemně pokroutil. Proto mi nezbývá, než původní potah odstranit a nahradit jej novým – kvalitním oracoverem.


    Malé zhrnutí
    Pokud někdo toužíte po letadle ve stylu Piper a tento typ letadla Vás již neláká kupte Rascala Forty od Sigu. Lítání je s ním stejné jak s Piperem. Je možné, že moje zkušenost s potahem u pozdější výroby nebude potvrzena. ( třeba se zrovna u mojeho modelu čínská pracovnice spletla a vzala do ruky jinou folii :-)


    Similar Posts:

    Rubrika: Modelářská dílna, Články

    1 komentář »

    1. Komentoval Dzordzik

      Únor 23, 2009 @ 22:38

      Krááásnej hrkač, s tím musí být krásný polítání. Takhle západ slunce, vítr ve směru dráhy, osvětlení, vrčení čtyřtaktu, hmm … vrrrrrrnnnnn … já ještě nechci být starej :)

    RSS komentářů k tomuto článku

    Zrušit komentář

    *

     

    

     

    Rubriky

    Spřátelené kluby