Autor: Marcel Králík, 23 Únor 2009, 18:03
Rascal Forty – pohodalet od SIGu
Každý modelář jednou zatouží mít masnoleta. Někteří u toho zůstanou, jiní přejdou k elektrice a další ……
Tak to jednou potkalo i mě. Chtěl jsme něco pohodového, neokoukaného. Proto padla volba na Rascala Forty. Jak to dopadlo čtěte níže.
Osazení:
Rascal Forty stavebnice SIG ( ARF )
Motor Saito FA ? 50 ( 8,3 cm? )
Přijímač Hitec HFD-08RD
Serva výškovka HS-422
směrovka HS-422
motor HS-422
křidélka HS-81
To vše jsem nakoupil v prodejně Satria. Díky Aldo.
Průběh stavby:
Nešlo až tak o stavbu vše bylo nachystáno. Během stavby jsem se nesetkal s žádným konstrukčním problémem. Jediné co doporučuji je pohlídat si správné osazení výškovky a směrovky a jejich zalepení k trupu.
Změnu jsem udělal v jiných pantech na směrovce a výškovce ( křidélka byla již zalepena ), použil jsem panty od Pelikána. Potom pokračovala stavba jen zalepením směrovky a výškovky. ( k tomuto konstrukčnímu uzlu bych měl jedinou výhradu a to, že obě kormidla jsou zalepena na tupo. Uvidíme časem jak to bude držet ). Další drobnou změnu jsem udělal v použitých bovdenech. ( osadil jsem bovdenem s drátem uvnitř ) Další stavba pokračovala jen osazením serv ( dle popisu ) a motorem. ( při usazení motoru jsem si trochu zamodelařil, bulo potřeba vyfrézovat otvory v trupu pro jehlu a výfuk ). To je ke stavbě vše.
Pocity z letu.
Přestože se jedná o můj první motorový model ( myšleno na spalovací motor ) a pocity s tím spojené před prvním záletem ( Alda by mohl vyprávět ), tak mne Rascal velmi příjemně překvapil svými letovými vlastnostmi. Je to pohodový model, na kterém mám možnost si odzkoušet své první krůčky se spalovacím motorem. ( čemuž hodně napomáhá i zvolený motor Saito ? absolutní pohoda ). Rascal zvládne základní akrobatické obraty. Konstrukce se zatím zdá pevná. To i přes první nepodařené přistání. Seřízení modelu nebylo prakticky potřeba. ( stačilo jemně trimu pro výškovku a křidélka )
Za to vše díky již zmiňovanému Aldovi ze Satrie. Popsal jsem mu co bych přibližně chtěl a on moje očekávání naplnil na 100%.
Zkušenosti po dvou letech provozu
Nejvíce jsem se bál zalepené VOP a SOP, ani po dvou letech není problém – drží.
Motor
Pro začátečníka špička, jednoduché startování, nikdy nevysadil. Přesto, že je instalován invertně.
Volba serv
Taky bez problému. Zatím drží bez vůlí i serva HS81, které jsou na křidélkách.
Tak a teď ty negativa
Potah modelu je bůh ví čím, už cca po 1/2 roce používání se začaly dělat bubliny. Ty nešly odstranit žehličkou ani jemným přefouknutím fénem. Další problém nastal při rozdílném napnutím folie na trupu. Ten se časem jemně pokroutil. Proto mi nezbývá, než původní potah odstranit a nahradit jej novým – kvalitním oracoverem.
Malé zhrnutí
Pokud někdo toužíte po letadle ve stylu Piper a tento typ letadla Vás již neláká kupte Rascala Forty od Sigu. Lítání je s ním stejné jak s Piperem. Je možné, že moje zkušenost s potahem u pozdější výroby nebude potvrzena. ( třeba se zrovna u mojeho modelu čínská pracovnice spletla a vzala do ruky jinou folii :-)
Similar Posts:
- Nádherné fotografie Trenérů od nejstarších po nejnovější od Ondřeje Hlocha
- RC-V2 Strážnice fotogalerie od JV
- Elektro Extra 300 58″ od Extreme Flight , video
- Hranická termika 2014 – fotky od Standy Valnohy
- Big Ceres-E Full Carbon od Baudis Model
- Hi-End – 3,45m F3J brus od HKM Modellbau
- Volcano od Valenta model Jirky Michálka
- Nový SU-29 39% od Krill Model kluků Mikeskových
- F3J speciál SuperStarlight od K. Koudelky
- Aerovlek 8m Duo Discuse od H-Model Marco Maniho
Rubrika: Modelářská dílna, Články
Komentoval Dzordzik
Únor 23, 2009 @ 22:38
Krááásnej hrkač, s tím musí být krásný polítání. Takhle západ slunce, vítr ve směru dráhy, osvětlení, vrčení čtyřtaktu, hmm … vrrrrrrnnnnn … já ještě nechci být starej :)