Autor: Jirka Chvátal, 9 Květen 2008, 08:34
F3B Brno 2008 – letošní první F3B přes 160 fotek!
Hezké fotky Martina PiNy Pilného a moc hezky napsané články o F3B závodech od Romana Vojtěcha, alias Lomcováka, mě dokopaly k tomu, že jsem se rozhodl na nějaký F3B závod taky zajet, okouknout o čem to celé je, jestli i v reálu je to takový adrenalín, jak to vyznívá z Romanových článků a hlavně zjistit jak se to celé létá a jestli by mě něco takového taky bavilo, byť ne závodně. Den se setkal se dnem a pár zpráv po ICQ s Martinem rozhodlo, 9.-11. května Brno Medlánky, první letošní závod F3B, tam musím být!
Domluvil jsem si s Martinem a Daliborem, že se tam setkáme, přeci jenom s Daliborem jsem se ještě neviděl a takovou příležitost jsem si nechtěl nechat ujít. Domluvil jsem se s 3 kamarády , kteří do Brna chtějí jet taky, že by mě vzali sebou. Nakonec z nich mohl jen jeden, Jirka Barot.
Cesta ubíhala svižně, kolem půl desáté jsme byli na místě. Právě začínaly lety prvního soutěžního kola, disciplína let na čas. Z 200m lana na navijáku je nutné se co nejlépe vystřelit a získat co největší výšku, pak v ideálním případě naklouzat 10 minut a pak navíc ještě přesně v 10 minutě letu přistát na bod, ani o vteřinu dříve nebo později. Za každou vteřinu nad nebo pod 10 minut body dolů a za každý metr od přistávacího botu taktéž.
Za sebe se musím říct, že mě tato kategorie nadchla. Modely jsou kompletně uhlíkové, při těch silách, které působí při letu a výstřelu se není ani čemu divit. Při vleku praskaly běžně i silony, které mají mez pro přetržení kolem 70 kg tahu …. Hodně mě překvapil rozsah rychlostí, kterou jsou schopny tyto okřídlené oštěpy obsáhnout, od neskutečného kluzu s minimálním opadáním až po VELMI dynamický let na rychlosti s otáčkou na pár metrech, při které model téměř neztratí rychlost ani výšku, neskutečné … Při disciplíně rychlost se občas až tajil dech, průlety na rychlosti a otáčky pár metrů nad zemí a nad polem občas hrozily infarktovými stavy …
Bohužel došlo v průběhu pátku i ke dvěma totálkám. V prvním případě byla na vině kolize se silonem a v druhém zřejmě flutter na výškovce. Jak taková totálka vypadá je vidět v galerii. Taková rána zabolí …
Similar Posts:
- Výběr F3B/F3F modelu a použitých serv podle Pavla Marka
- Srovnání F3B/F3F brusů – Tanga vs Freestyler 3
- F3B Brno 2009 – online!
- Zenith F3B – prototyp nadějného F3B brousku
- Spline F3B – technologie výroby forem F3B stroje
- F3J Orca/Orca eX Electro – F3J koráb od tvůrců Crossfire F3B
- Enigma F5B – F5B speciál
- Zálet F3B Tanga Pavla Marka – první dojmy
- F3B/F3F brus Tanga od Bretamodel má svůj web
- Volný let – Český pohár F1A, F1B, F1C v Kunovicích
Rubrika: Modelářské akce, soutěže a polétání