Autor: Mira Nedorost, 10 Únor 2010, 20:17
Zkušenosti Míry Nedorosta s vlekáním na GPS Trianglu
V neděli jsem se vrátil z Krnova kde jsem prolítal 15 litrů benzínu (1 litr ? asi 5 vleků). Došlo tam ke kuriózní situaci jelikož Luďkovi v pátek ráno odešlo zapalování, takze jsem byl jediný se silnou vlečnou. Domluvili jsme se, že lítat těžké větroně budu já a lehké M. Kolomazník s 80-kou nebo Standa (příjmení si nepamatuju) – měl půjčeného pyloňáka se 100-kou. Po chvilce lítání vidím nasranýho Míru jak vypíná motor a fronta větroňů do nekonečna, tak se ptám co se děje a on na to, že všichni čekaj na rychlo výtah, že nikdo nechce se slabou vlečnou letět …
Přiznávám, že jsem to opravdu nahoru rval co to šlo. Škoda, že jsem si nezjistil vertikální rychlost. V 500m jsme byli na jednu otáčku. Večer jsem byl už fakt dost zdrchanej.
Druhý den foukalo přesně napříč (při přiblížení na přistání jsem viděl nápis co mám na boku letadla). Kdyby takhle foukalo u nás na letišti, tak to zabalím a jdu domu, ale soutěž je soutěž, takže se nedalo nic dělat. Byl to boj, první otáčka po větru a nastoupání tak do 100m. Další proti větru a s bočním větrem do 500m. Bylo několik opakovaných startů, protože někteří méně zdatní to po větru nezvládli.
Celé dopoledne mě tarokoval motor, když jsme létali spolu tak to byly zase nervy, kdy to přijde. A přišlo. Před dolétání kola motor asi ve 400m utichl nadobro (zase zapalování). Naštěstí jsem měl výšku, ale stejně jsem musel počkat až přistanou 2 větroně.
Luděk to měl horší, tomu to zdechlo hned po startu a sedal po větru. Přelítnul celé letiště a když v dáli jel už po zemi, trefil betonovou dlaždici a přerazil vrtuli. Naštvaný odjel večer domů. Doma to opravil a další den po obědě přijel a tak mě zase vystřídal, už jsem to vůbec nenatočil.
Tolik zážitky Míry z vlekání na GPS Trianglu – je vidět, že vlekání takového počtu větroňů v v průběhu celého dne, často v ubíjejícím slunci, není jen o velkých nárocích na vlekaře a jeho únavě, ale také o spolehlivosti všech použitých komponent v modelu. Teprve taková zátěž opravdu prověří jak vlekaře, tak jeho vlečnou a rozhoduje o tom, jestli taková akce proběhne v pohodě, nebo to budou nervy jak pro vlekaře tak pro vlečené.
Similar Posts:
- Řešení vlečného háčku v 3,5m Piperu Míry Nedorosta
- 3,5m vlečná Piper na 3W 150 Miroslava Nedorosta z Prahy
- 5 rad Míry Nedorosta pro začínající vlekaře
- Velmi pěkný aerovlek, vlečná má instalované vlečné zařízení s navíjením
- V průběhu měsíce se podařilo hackerům web několikrát odstavit, díky zálohám se jej podařilo opět zpět obnovit
- Nádherný maketový aerovlek elektro maketou Zlína Z-526AFS o rozpětí 2,6m, motor Freeair Hirotex 2500, akku 12s Lipo G3 4200mAh – video!
- Dnes byl aktualizován seznam členů našeho klubu, pokud přesto naleznete chybu, dejte mi prosím vědět, pokusím se obratem opravit
- Jak je to vlastně s tím rušením?
- Zálet AJ Slick o rozpětí 3,2m na motor Plettenberg Predator 37 na 14s 12.6Ah Li-Pol – příkon 17kW!!!
- Castle Creations představili regulátory řady ICE s 5A BEC až do 8S a logováním dat, U, I, W, temp, rpm …
Rubrika: Modelářské aerovleky
Komentoval Radim
Březen 6, 2010 @ 20:00
S článkem nejde než souhlasit, někdy je to boj. V Krnově bylo asi 27 závodníků ve standardech a ca 7 v oldies a každý udělal během dne tak 5-10 startů, to už je mazec. Míra to zvládal elegantně. I když se střídali, tak největší díl obvykle zbyde na nejsilnějšího..