Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

2.10. v 15:30 hod brigáda na letišti viz. email od předsedy.

Nejčtenější články

  • Nejnovější komentáře

  • .

  • Autor: Mira Nedorost, 10 Únor 2010, 20:17

    Zkušenosti Míry Nedorosta s vlekáním na GPS Trianglu

    V neděli jsem se vrátil z Krnova kde jsem prolítal 15 litrů benzínu (1 litr ? asi 5 vleků). Došlo tam ke kuriózní situaci jelikož Luďkovi v pátek ráno odešlo zapalování, takze jsem byl jediný se silnou vlečnou. Domluvili jsme se, že lítat těžké větroně budu já a lehké M. Kolomazník s 80-kou nebo Standa (příjmení si nepamatuju) – měl půjčeného pyloňáka se 100-kou. Po chvilce lítání vidím nasranýho Míru jak vypíná motor a fronta větroňů do nekonečna, tak se ptám co se děje a on na to, že všichni čekaj na rychlo výtah, že nikdo nechce se slabou vlečnou letět …



    Přiznávám, že jsem to opravdu nahoru rval co to šlo. Škoda, že jsem si nezjistil vertikální rychlost. V 500m jsme byli na jednu otáčku. Večer jsem byl už fakt dost zdrchanej.


    Druhý den foukalo přesně napříč (při přiblížení na přistání jsem viděl nápis co mám na boku letadla). Kdyby takhle foukalo u nás na letišti, tak to zabalím a jdu domu, ale soutěž je soutěž, takže se nedalo nic dělat. Byl to boj, první otáčka po větru a nastoupání tak do 100m. Další proti větru a s bočním větrem do 500m. Bylo několik opakovaných startů, protože někteří méně zdatní to po větru nezvládli.


    Celé dopoledne mě tarokoval motor, když jsme létali spolu tak to byly zase nervy, kdy to přijde. A přišlo. Před dolétání kola motor asi ve 400m utichl nadobro (zase zapalování). Naštěstí jsem měl výšku, ale stejně jsem musel počkat až přistanou 2 větroně.


    Luděk to měl horší, tomu to zdechlo hned po startu a sedal po větru. Přelítnul celé letiště a když v dáli jel už po zemi, trefil betonovou dlaždici a přerazil vrtuli. Naštvaný odjel večer domů. Doma to opravil a další den po obědě přijel a tak mě zase vystřídal, už jsem to vůbec nenatočil.


    Tolik zážitky Míry z vlekání na GPS Trianglu – je vidět, že vlekání takového počtu větroňů v v průběhu celého dne, často v ubíjejícím slunci, není jen o velkých nárocích na vlekaře a jeho únavě, ale také o spolehlivosti všech použitých komponent v modelu. Teprve taková zátěž opravdu prověří jak vlekaře, tak jeho vlečnou a rozhoduje o tom, jestli taková akce proběhne v pohodě, nebo to budou nervy jak pro vlekaře tak pro vlečené.

    Similar Posts:

    Rubrika: Modelářské aerovleky

    1 komentář »

    1. Komentoval Radim

      Březen 6, 2010 @ 20:00

      S článkem nejde než souhlasit, někdy je to boj. V Krnově bylo asi 27 závodníků ve standardech a ca 7 v oldies a každý udělal během dne tak 5-10 startů, to už je mazec. Míra to zvládal elegantně. I když se střídali, tak největší díl obvykle zbyde na nejsilnějšího..

    RSS komentářů k tomuto článku

    Zrušit komentář

    *

     

    

     

    Rubriky

    Spřátelené kluby