Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

Zahájení likvidace výstavy MODEL HOBBY  je v neděli 14. ledna 2018 od 10.00 hodin a bude probíhat do středy 17. ledna 2018 do 17.00 hodin.

Silvestrovské polétání 2017, sraz v 10 hod. na modelářském letišti.

Nejčtenější články

  • Nejnovější komentáře

  • .

  • Autor: Marcel Králík, 4 Duben 2009, 20:09

    F3B – o čem to je a jak začít? 2. díl

    F3B, pro mnoho lidí jen 3 písmena. Pro ty, kteří kouzlu F3B propadli, jsou to písmena téměř magická. První díl seriálu o začátcích v F3B nám odpověděl na otázku, o čem létání F3B vlastně je, druhý pojednává o tom, co k létání F3B mimo modelu potřebujeme – naviják a baterii, kladku, silon, padáček, bázi a zaměřovadlo. Pojednává ale také o tom, že bez party stejně postižených lidí je začátek o hodně těžší …


    Začněme tedy tím, bez čeho se neobejdeme a to rovnou položkou nejnákladnější, mimo modelu, samozřejmě.


    Naviják

    Sem tam se na internetu objeví inzerát s nabídkou prodeje navijáku. Pokud se rozhodnete ke koupi, vemte sebou někoho, kdo ví co je potřeba. Nebudu od takovéto koupi odrazovat, sám jsem naviják pořídil přes inzerát. Funguje stále k maximální spokojenosti, jen jsem tehdy nevěnoval pozornost použitému elektromotoru. Svůj naviják nemůžu použít na závodech, protože nevyhovuje pravidlům ( více v pravidlech F3B ). Na tréning jej ale použít bez problémů lze. Na závodech mám možnost startovat na navijácích kluků z klubu, za což jim patří velký dík.



    Více info k navijákům a uzlům používaných na silony:

    geocities.com/winchnz
    f3x.no
    fluehs-winden.de
    ml-antriebstechnik.de
    gliders.dk
    rc-sailplane.com


    Výkres pro stavbu navijáku

    Pro zájemce o stavbu vlastního navijáku jsou k dispozici nákresy od Makyka


    Kladka

    Já jsem ji pořídil s navijákem. Druhá možnost je vyrobit si jak naviják tak kladku vyrobit svépomocí, to ale vyžaduje mít přístup k strojnímu vybavení ( fréza a soustruh). Na internetu se dají stáhnout plány na její výrobu.



    Další potřebné věci jsou již jednodušší k sehnání a dají se bez problému koupit.


    Silon

    Silony používám od p. Ješiny, v délce 410 m. Používají se silony o síle 0,9 – 1,4mm.


    Padáček

    Padáčky musí odpovídat pravidlům a ušít jej není nic jednoduchého, min. rozměr dle pravidel je 5 dm2. Výborné padáčky šije Iva Baďurová.


    padak.jpg


    Baterie k navijáku

    Autobaterii koupíte kdekoliv. Již druhým rokem používám autobaterii Bosch za cca 1500,- Kč 52Ah. Zatím funguje bez problémů. Jediný parametr, který jsem při výběru sledoval byl startovací proud za studena. V pravidlech je dáno max. 510A. Na závodech jsem často viděl používat baterie Exide X-treme2.



    Báze

    Báze pro tréning máme udělané z uhlíkových tyčí.


    Zaměřovadlo

    Zaměřovalo je udělané z trojnožky na fotoaparát. Nahoře je hlava v které jsou dvě tyčky.



    Parta stejně postižených lidí

    Při tréningu je k nezaplacení pohled někoho druhého. Je potřeba se s érem nejen sžít, ale hlavně nastavit několik letových úloh. Odladit starty na navijáku. Dostat do oka vzdálenosti při letových úlohách a to vše by bez stejně postižených lidí bylo značně zdlouhavé, ne-li nemožné. A ještě jedna věc mě napadá, dnes již všichni z klubu lítáme se stejným vybavením.


    Má to jednu nespornou výhodu. Programování vysílačky, seřízení letadla, případná výměna serva – to vše je mnohem jednodušší.


    Další, už třetí část seriálu, bude následovat …


    Similar Posts:

    Rubrika: Články

    Zrušit komentář

    *

     

    

     

    Rubriky

    Spřátelené kluby