Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

Fotky z tréninků a soutěží našich indoor letců.

Seznam akcí pořádaných LMK Čmelák Holešov

Nejčtenější články

  • Nejnovější komentáře

  • .

  • Autor: Jirka Chvátal, 6 Červenec 2008, 16:18

    Modelářské aerovleky – aneb kdo se bojí nesmí do lesa

    Po cca roce kdy nebyla k dispozci klubová vlečná je opět možnost začít létat modelářské aerovleky. Je to příležitost se zase na letišti začít scházet ve větším množství a pravidelněji jako dříve a také příležitost pro ty, kteří ještě aerovlek neletěli si ho zkusit.

    Jako vlečné budou sloužit pro větší větroně můj 2,7m akrobat Wigens, pro menší Jirkův Big Lift a pro historiky a malé lehké větroně zkusíme hornoplošníka na 6,5ku. Vlečný háček má i Franta Hrbáček. Teď už jen začít táhnout za jeden provaz a něco pro to udělat. Tak teda hééééééj rup, hejrupáci :)


    Ideální by bylo, aby každý, kdo chce létat aerovleky, měl vlastní vlečnou šňůru, kterou má vyzkoušenou, dokáže ji rychle a spolehlivě nejen připnout, ale se z ní i splehlivě odepnout. Jednak to bude bezpečnější a také rychlejší. Nebudeme se při vlecích zdržovat, čas jsou peníze a za peníze je benzín :D


    Pro ty, kteří, ještě aerovlek neletěli, budu mít přichystanou šňůru svoji, pokud je to chytí, jistě si už svoji šňůru rádi udělají. A jako taková malá jahůdka na konec pro trpělivé, už mám doma nachystanou od tatíka zapůjčenou bezdrátovou barevnou kameru, takže jestli to celé zpachtujeme, můžete mít každý svůj aerovlek natočený na videu!


    Jak na modelářský aerovlek? (sepsal Honda na Mojehobby)

     

    Vlekař:
    1- nikdy nevlekej s nespolehlivým motorem
    2- nikdy nelítej nad hlavou
    3 – nezmatkuj při ztrátě orientace, I když to nebudeš řídit bude tomu éru (většinou) jenom líp než se srovnáš v orientaci
    4 – měj vypínací servo dost silné aby vyplo i při tahu (aspoň dobré standartní např C5077 5,5kg nebo i větší)
    5- vypinač si dej tak abys ho v krizi ihned našel a nacvič si to
    6 – používej svůj provaz nebo aspoň očko které umíš spolehlivě vypnout
    7 – nikdy nezahazuj provaz nad polem, nenajdeš ho
    8 – nikdy nevěř větroňáři, kterého jsi neviděl lítat
    9 – říkej kam poletíš – větroňář se nemusí dohadovat kam asi poletíš a pěkně ti v zatáčce “nadjede”
    10 – dbej aby větroňář byl po celou dobu vleku u tebe a dobře tě slyšel


    Větroňář:
    1 – Vždy stůj za letadly při startu vedle vlekaře
    2 – máš – li pomocníka, dbej aby držel konec křídla na otevřené dlani a “nezasekl” ti model
    3 – rozkýve-li se ti éro na startu do strany (tráva nebo blbý pomocník) nemanévruj a hned se vypni !!!
    4 – za letu drž éro rovně za vlečnou a snaž se být vždy výš než vlečná – NIKDY POD NÍ !!!
    5 – pokud spadneš pod ní tahej – nemáte-li výkon, vypni se a neohrožuj vlekaře
    6 – první zatáčku začínej točit až v bezpečné výšce
    7 – snaž se řídit křidélky jen rovinu a výškovkou nad vlečnou (většinou se lehce tahá) “nos” už ti vlečná do směru stáhne sama
    8 – v zatáčce se snaž vždy jet jemně!!! nosem ven z kruhu, nelétej na vnitřní stranu zatáčky předlétal bys vlečnou a byl by karambol
    9 – používej “trhací spojku” nejlépe pásek na kabely nebo silon
    10 – v případě sebemenšího problému se nahlas: “vypínám” a vypadni – není větší ostuda než když tě musí odpojit vlekař.


    Pro oba:
    1 – v případě jakéhokoliv problému oba od sebe a každý letí svou cestou
    2 – první se vždycky má vypnout větroň
    3 – pokud vlekař hlásí vypni se, nediskutuj a ihned to udělej
    4 – než neznámého nebo cizího pomocníka tak raději žádného
    5 – oba proveďte předstartovní zkoušku
    6 – pokud startujete z vysoké trávy je lepší větroň hodit (vypadá to hrozně, ale jde to v pohodě do cca 3kg a je to bezpečnější než když větroň zakopne křídlem a rozkmitá se, větším modelům vyšší tráva už nevadí)
    7 – při startu se starej vždy o svoje letadlo a nedívej se na kolegu
    8 – zkontrolujte si kanály
    9 – stanovte si ještě před startem kudy a kam poletíte
    10 – dejte pozor na směr startu abyste si nevletěli do slunce


    Jaké vlečné lano?

    Jak na vlečný háček?

    Poprvé v aerovleku ….

    Závěs na straně větroně a zakončení vlečného lana

     

    Similar Posts:

    Rubrika: Modelářské aerovleky

    Zrušit komentář

    *

     

    

     

    Rubriky

    Spřátelené kluby