Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

Silvestrovské polétání 2017, sraz v 10 hod. na modelářském letišti.

Zapište si do diářů, výroční schůze bude 26. ledna 2018. Místo a čas bude ještě upřesněn.

Nejčtenější články

  • Nejnovější komentáře

  • .

  • Autor: Jirka Chvátal, 31 Leden 2010, 00:05

    Vlečný háček do Katany

    Protože mi létání aerovleků doslova učarovalo, rozhodl jsem se, byť konstrukce Katany není zabudování vlečného háčku vůbec předurčena, že do Katany háček přeci jenom přes všechny obtíže zabuduji a aerovleky budou! Jirka Pavlík, Marcel Králík, Vláďa Daněk, Jarda Zicháček, Vláďa Zicháček a další .. Ti všichni mají větroně s vlečným háčkem a já věřím, že až bude vlečný háček v Kataně hotový a bude i trošku počasí, aerovleky zase začneme létat. Už mě svrbí prsty! Rozhodl jsem se použít nový typ vlečného háčku, který zabezpečí vypnutí i v těch největších krizovkách. Jeho autorem je dlouholetý vlekař Rudolf Helmer – díky moc Rudlo!

    Vlečný háček nachystaný na úpravu

    Vlečný háček nachystaný na úpravu

     

    Výroba výztužné páteře z překližky olaminované uhlíkem

    Výroba výztužné páteře z překližky olaminované uhlíkem

     

    Výroba výztužné páteře z překližky olaminované uhlíkem

    24kg silné servo

     

    Výroba výztužné páteře z překližky olaminované uhlíkem

    Výroba výztužné páteře z překližky olaminované uhlíkem

     

    Výroba výztužné páteře z překližky olaminované uhlíkem

    Hotovo, servo je osazeno!

     

    Similar Posts:

    Rubrika: Modelářská dílna

    3 komentářů »

    1. Komentoval Tibor

      Únor 3, 2010 @ 21:40

      Ahoj.
      Tiež by som dal bo svojej katany takýto vlečný háčik, ale z fotiek mi to nie je dosť jasné. Môžeš dať biac fotiek, prípadne popis ako ten háčik funguje?
      Tibor

    2. Komentoval Jirka Chvátal

      Únor 3, 2010 @ 22:52

      Ahoj Tibore, funguje velmi jednoduše. Za menší háček je pověšený kroužek vlečného lana a větším háčkem je přidržován v zavřeném stavu, takže po celou dobu vleku je tahem serva háček držený zavřený a v okamžiku vypnutí je povolením tahu serva háček otevřen. Výhoda je, že ti stačí i slabé servo, klidně 3 kilové i pro velké a těžké větroně. Nemůže se stát, že nevypneš kvůli slabému tahu serva jak se to často stává u konvenčních háčků dělaných tak jak jsou dělané běžně. Pokud bys chtěl, není problém ti háček nechat udělat a poslat, stačí si říct jaké chceš rozměry. Mechanicky je to poskládané tak jak to vidíš na fotce. Je to v podstatě základová deska, kterou kolmo na ni prochází oba háčky, jsou upevněny 2 šrouby s matkami. Dobře je to vidět tady.

    3. Komentoval Míra Nedorost

      Únor 8, 2010 @ 11:42

      Ahoj, jenom jedna věc k tomuhle háčku, namontoval jsem ho na svého Pipera jelikož tahám čím dál tím větší obludy (i 28kg) a zjistil jsem jednu věč v přímé ose vypíná velice dobře ale když je háček zatížen do strany tak se mu moc nechce.

      Míra

    RSS komentářů k tomuto článku

    Zrušit komentář

    *

     

    

     

    Rubriky

    Spřátelené kluby