Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

1.10.2016 od 14h pořádá LMK Brusné Dětský letecký den

Fotky z MČR F3K 2016, které probíhalo na naší modelářské ploše v Holešově najdete tady a tady.

Nejčtenější články

Převýšení: cca 30m ke stromům, za nimi tak 100m minimálně

Zobrazit na mapě

Jak se tam dostat:

Z Holešova pojedete směr Bystřice pod Hostýnem. Po projetí Hlinska pod Hostýnem zahnete doprava na Slavkov pod Hostýnem. Ten projedete rovně a nahoře v kopci se dáte místo doleva na Bystřici pod Hostýnem doprava, stále do kopce a pak hned doleva a dál po polní cestě. Pozor, auta s nižším podvozkem tam očešete. Dole pod kopcem u značky chráněné území necháte auto a vyšlápnete si cestu nahoru na startovačku, cca 250m do poměrně prudkého kopce.  Po překročení elektrického ohradníku dejte pozor, jste na chráněném území, takže se podle toho chovejte. Teď tam například kvetou ocúny. Ze startovačky je krásný rozhled do kraje, zezadu vás budou pozorovat ovečky, přímo před a pod vámi výhled na svah Chlum, který je pro změnu na J vítr, prostě pohoda :)

Svah nosí nejlépe na čistý západ, ale bez problému se dá použít na všechny západní směry větru.

Upozornění:
    Napravo od svahu dejte pozor na elektrické vedení, není ale nějak blízko, takže to pro vylétaného pilota není problém.

Hodnocení:
    Pro nováčky na svahu svah vhodný není, nepřistává se tam právě jednoduše, ale jde to. Maketu bych tam asi nebral. Jinak pokud je termický den a fouká přímo na svah, tak je to parádní polétání. Nejvíc to nosí většinou rovně ve směru svahu hned poté, co přeskočíte hradbu stromů, které rostou podél cesty po které jste ke svahu přijeli. Louka v předpolí svahu posílá naproti svahu dost často termické bubliny skoro celou dobu co je nasvětlena sluncem. Jakmile zaleze, svah moc nefunguje. Pod 5m/s tam nemá moc smysl jezdit. Ke svahu se nemá cenu přibližovat, v blízkosti startovačky to nenosí.