Autor: Jirka Chvátal, 11 Únor 2010, 19:47
MZK Twin 2,4 GHz a Jeti senzory – zkušenosti s variem MVario
Slíbil jsem, že na tomto webu budu psát uživatelské zkušenosti se systémem MZK Twin 2,4GHz. Pořídil jsem si do Katany senzor MVario od firmy Jeti, které je původně určeno pro systém Duplex. Protože je ale Twin plně kompatibilní se všemi čidly Jeti, rozhodl jsem se tuto kompatibilitu ověřit v praxi.
Proč vario do akrobata?
Kvůli aerovlekům. Většina kluků z klubu i na sletech vario v modelech nemá a já jsem jej donedávna také neměl. Rád bych věděl jednak v jaké výšce létám a také v jaké výšce se větroně ode mě odpojují.
Postup pro připojení externích senzorů Jeti k přijímačům systému Twin je velmi jednoduchý, dle návodu jsem zkratovacími propojkami zapnul přenos dat z připojených externích senzorů a behem půl minutky už se “kochal” pohledem na Jetibox a data ze senzoru MVario. Proč ty uvozovky? Protože zobrazení dat ze senzoru na dipleji Jetiboxu je velmi nepřehledné a uživatelsky nepříjemné, o nastavování senzoru přes Jetibox ani nemluvím.
Už aby tu bylo nativní řešení přímo od MZK …
Vše fungovalo na první zapojení, z hlavní obrazovky se na připojené čidlo přepne stisknutím tlačítka “dolů”. Ovládání čidla je naprosto stejné jako u systému Duplex. Bohužel – naštěstí se blízká na lepší časy a Jeti vario již nebudu potřebovat, budu jej mít rovnou v přijímači – půjde do světa.
Avizovaná plná kompatibilita s jetiboxem a Jeti čidly se tak v praxi plně potvrdila, příjemné … Práce s Jetiboxem a způsob nastavování Jeti senzorů mi ovšem vadí a to tak že moc. To už ale není problém Twinu …
Další senzory, které si chci pořídit jsou MT300 pro měření teploty do 300 stupňů a MUI75 pro měření napětí, protékajícího proudu a odebrané kapacity z akumulátorů a MRPM pro komfortní seřizování a sledování otáček motoru a taky pro testování různých vrtulí jak na zemi, tak za letu. Díky možnosti nastavení alarmů si v parném létě při aerovlecích pohlídám teplotu motoru a předejdu tak jeho přehřátí, pohlídám si stav a úroveň vybití přijímačových akku 2x 2S2P A123 4600mAh a taky zamezím přetáčení motoru, pokud bych se zapomněl nebo použil moc malou vrtuli.
To je prozatím vše, pozemní a letové testy až bude Katana hotova a bude trochu letové počasí. Doufám, že v tu dobu budu mít už nakoupeny i zbývající externí čidla. Počítám s tím, že sem budu postupem času přidávat další zkušenosti jak s Twinem, tak s čidly a také naměřené hodnoty.
Similar Posts:
- MZK Twin 2,4 GHz – zkušenosti se senzory – Vario a sUIQ 50A
- MZK Twin 2,4 GHz – instalace do MC-22 a uživatelské zkušenosti
- Dlouhodobé zkušenosti modeláře s pásmem 2.4 GHz
- MZK Twin 2,4 GHz – novinky ve firmware 1.6
- Regulátory MGM Compro – telemetrie přes MZK Twin 2,4 GHz
- MZK Twin 2,4 GHz – instalace do vysílačů – nákresy zapojení
- Zkušenosti z používání modulů Jeti Duplex v provozu
- Zkušenosti s nabíječem Turnigy Accucel-8
- Zkušenosti Míry Nedorosta s vlekáním na GPS Trianglu
- Test motoru Plettenberg Predator 37 s 3-listem 28.5×12. Regulátor Jeti Spin 300 s 6 x Hyperion G3 VX 7s 4200 35C (14s 12.6Ah Li-Pol) – proud 330A, napětí 51V, 6840 otáček – příkon 17kW!!!
Rubrika: Modelářská elektronika
Komentoval Jirka Chvátal
Březen 2, 2010 @ 23:09
Včera jsem Twina poprvé proletěl při záletu EPP 2,7m Foxe na svahu . Neprováděl jsem ani test dosahu se sníženým výkonem, prostě jsem jej tam hodil. V přijímači (Twin10E) jsem měl MVario od Jeti, vário je poměrně nepřesné, ale i tak, nejvyšší výška nad místem startu byla asi 30m, výš jsem se nedostal, foukal hodně nárazový vítr a často utichal, nejvyšší stoupání cca 3,5m/s a nejvyšší nechtěné klesání kolem -2,5m/s. Po celou dobu létání žádný výpadek, ani těsně nad zemí. Prvním testem prošel Twin dobře. O dalších budu referovat.