Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Letecký modelářský klub Čmelák Holešov

Webkamera - aktuální počasí na ploše
Kalendář modelářských akcí

Nové aktuality

1.10.2016 od 14h pořádá LMK Brusné Dětský letecký den

Fotky z MČR F3K 2016, které probíhalo na naší modelářské ploše v Holešově najdete tady a tady.

Nejčtenější články

  • Nejnovější komentáře

  • .

  • Autor: Jirka Chvátal, 11 Únor 2010, 19:47

    MZK Twin 2,4 GHz a Jeti senzory – zkušenosti s variem MVario

    Slíbil jsem, že na tomto webu budu psát uživatelské zkušenosti se systémem MZK Twin 2,4GHz. Pořídil jsem si do Katany senzor MVario od firmy Jeti, které je původně určeno pro systém Duplex. Protože je ale Twin plně kompatibilní se všemi čidly Jeti, rozhodl jsem se tuto kompatibilitu ověřit v praxi.


    Proč vario do akrobata?

    Kvůli aerovlekům. Většina kluků z klubu i na sletech vario v modelech nemá a já jsem jej donedávna také neměl. Rád bych věděl jednak v jaké výšce létám a také v jaké výšce se větroně ode mě odpojují.

    Postup pro připojení externích senzorů Jeti k přijímačům systému Twin je velmi jednoduchý, dle návodu jsem zkratovacími propojkami zapnul přenos dat z připojených externích senzorů a behem půl minutky už se “kochal” pohledem na Jetibox a data ze senzoru MVario. Proč ty uvozovky? Protože zobrazení dat ze senzoru na dipleji Jetiboxu je velmi nepřehledné a uživatelsky nepříjemné, o nastavování senzoru přes Jetibox ani nemluvím.


    Už aby tu bylo nativní řešení přímo od MZK …

    Přijímač Twin10E s připojeným senzorem MVario

    Přijímač Twin10E s připojeným senzorem MVario



    Vše fungovalo na první zapojení, z hlavní obrazovky se na připojené čidlo přepne stisknutím tlačítka “dolů”. Ovládání čidla je naprosto stejné jako u systému Duplex. Bohužel – naštěstí se blízká na lepší časy a Jeti vario již nebudu potřebovat, budu jej mít rovnou v přijímači – půjde do světa.

    Přijímač Twin10E Vario

    Přijímač Twin10E Vario


    MVario připojené k přijímači Twin10E na displeji Jetiboxu

    MVario připojené k přijímači Twin10E na displeji Jetiboxu


    Napětí přijímačového akku snímané interním čidlem přímo v přijímači Twin10E na displeji Jetiboxu

    Napětí přijímačového akku snímané interním čidlem přímo v přijímači Twin10E na displeji Jetiboxu


    Indikace síly signálu mezi vysílačem a přijímačem Twin10E na displeji Jetiboxu

    Indikace síly signálu mezi vysílačem a přijímačem Twin10E na displeji Jetiboxu


    Avizovaná plná kompatibilita s jetiboxem a Jeti čidly se tak v praxi plně potvrdila, příjemné … Práce s Jetiboxem a způsob nastavování Jeti senzorů mi ovšem vadí a to tak že moc. To už ale není problém Twinu …

    Přijímač Twin10E Vario

    Přijímač Twin10E Vario



    Další senzory, které si chci pořídit jsou MT300 pro měření teploty do 300 stupňů a MUI75 pro měření napětí, protékajícího proudu a odebrané kapacity z akumulátorů a MRPM pro komfortní seřizování a sledování otáček motoru a taky pro testování různých vrtulí jak na zemi, tak za letu. Díky možnosti nastavení alarmů si v parném létě při aerovlecích pohlídám teplotu motoru a předejdu tak jeho přehřátí, pohlídám si stav a úroveň vybití přijímačových akku 2x 2S2P A123 4600mAh a taky zamezím přetáčení motoru, pokud bych se zapomněl nebo použil moc malou vrtuli.

    To je prozatím vše, pozemní a letové testy až bude Katana hotova a bude trochu letové počasí. Doufám, že v tu dobu budu mít už nakoupeny i zbývající externí čidla. Počítám s tím, že sem budu postupem času přidávat další zkušenosti jak s Twinem, tak s čidly a také naměřené hodnoty.


    Similar Posts:

    Rubrika: Modelářská elektronika

    1 komentář »

    1. Komentoval Jirka Chvátal

      Březen 2, 2010 @ 23:09

      Včera jsem Twina poprvé proletěl při záletu EPP 2,7m Foxe na svahu . Neprováděl jsem ani test dosahu se sníženým výkonem, prostě jsem jej tam hodil. V přijímači (Twin10E) jsem měl MVario od Jeti, vário je poměrně nepřesné, ale i tak, nejvyšší výška nad místem startu byla asi 30m, výš jsem se nedostal, foukal hodně nárazový vítr a často utichal, nejvyšší stoupání cca 3,5m/s a nejvyšší nechtěné klesání kolem -2,5m/s. Po celou dobu létání žádný výpadek, ani těsně nad zemí. Prvním testem prošel Twin dobře. O dalších budu referovat.

    RSS komentářů k tomuto článku

    Zrušit komentář

    *

     

    

     

    Rubriky

    Spřátelené kluby